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HW4.5 unter Windows https://forum.amiga-resistance.info/viewtopic.php?f=38&t=2792 |
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Autor: | Murmel [ 03 Apr 2010, 13:04 ] |
Betreff des Beitrags: | HW4.5 unter Windows |
Hallo. Benutzt schon jemand HW4.5 unter Windows und hat damit schon Erfahrungen gesammelt ? Mich würde vor allem der Editor interessieren, ob sich alleine deswegen schon die Anschaffung lohnt ? |
Autor: | Tipsi [ 03 Apr 2010, 18:24 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Salli Murmel Ich habe mir das Packet für Windows gekauft. Folgendes habe ich festgestellt: Für kleinere Projekte ist Hollywood 4.6 für Windows geeignet. Der Editor kann keinen Text falten (oder ich habe das noch nicht entdeckt). Für eine schnelle Navigation kann man das Funktionsfenster gebrauchen. Mit einem Klick auf die alphabetisch sortierte Liste hüpft man sofort im Editor an diese Stelle. Alle Hollywoodbefehle, Konstanten usw. werden wie bei GoldED farblich hervorgehoben (auch die neuen Befehle ab Version 4.5). Für längere Projekte ist meiner Meinung nach der Editor noch nicht geeignet. Er braucht für das Laden von rund 30'000 Zeilen eine Minute. GoldED auf einem Amiga 4000/040 40 MHZ 5 Sekunden. Wenn dann noch viele Deklerationen von z.B. ScuiLib Objekten anstehen, wird das Scrollen mühsam, da man mit dem Funktionsfenster ja nur Funktionen anspringen kann. Mein persönliches Fazit: Für mein KoKa-Projekt, welches doch jetzt schon 32'000 Zeilen hat, ist die Windowsversion (noch) nicht geeignet. Ausserdem ist die Oberfläche nur englischsprachig. Griessli Tipsi |
Autor: | Murmel [ 03 Apr 2010, 18:59 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
@Tipsi Super Danke für die genaue Beschreibung ![]() ![]() Grüsse, Murmel PS: Koka 32000 Zeilen ? Mann was treibst Du da ? ![]() |
Autor: | Tipsi [ 03 Apr 2010, 21:25 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Salli Murmel Ich hoffe, dass noch jemand anderes hier etwas dazu schreiben wird, damit Du noch weitere Sichtweisen zu diesem Editor lesen kannst. Griessli Tipsi PS: Optimieren ist bei KoKa nicht gerade meine Stärke. ![]() |
Autor: | Murmel [ 04 Apr 2010, 10:59 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Hi Tipsi. Frage noch meintest Du wirklich HW 4.6 ? Oder ist das nur ein Schreibfehler ? Grüsse, Murmel |
Autor: | Tipsi [ 04 Apr 2010, 16:56 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Salli Murmel Nein, 4.6 ist kein Tippfehler. Allerdings weiss ich nicht, welche Fehler der Version 4.5 Andreas da bereits ausgemerzt hat. 4.6 hat also nicht neue Fähigkeiten. Griessli Tipsi Hollywood46.jpg [ 20.89 KiB | 19139 mal betrachtet ] |
Autor: | Tipsi [ 04 Apr 2010, 17:50 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Salli Murmel Okay, zum Glück existiert ja eine History, welche meine obengeschriebene Aussage nicht bestätigt. Hier ein Ausschnitt der Liste, welche die neuen Fähigkeiten sowie die Fehlerbereinigung beschreibt: Version 4.6 (08-Feb-10) - New: Added TextureScroll example - New: SetLayerZPos() allows you to change the z position of a layer - New: LayerExists() can be used to check if a specified layer exists - New: CreateTexturedBGPic() also supports texture offsets now - New: #FILLTEXTURE supports two additional arguments now that allow you to specify the offset inside the brush where texturing should start; SetLayerStyle() and GetLayerStyle() also support this now through the "TextureX" and "TextureY" tags; can be used for nice scrolling effects on a textured layer - New: Font embedding also works with TTC (True Type collections) and DFONT (Mac data fork) flavored fonts now - New: Added CountJoysticks() function; returns the number of joysticks currently available or 0 for no joysticks - New: Joystick support is back! Now supported on all platforms; Windows & Mac, however, currently only support a single joystick - New: CopyTable() can be used to make an independent copy of a table; metatables are not copied by this function - New: SetLayerStyle() accepts the new tags "X1,Y1,X2,Y2" now for use with layers of type #LINE only (requested by Carsten Siegner) - New: ResetKeyStates() allows you to manually clear the key & mouse button states; this is just here for emergency cases - New: TrimBrush() can be used to crop all transparent areas of a brush - New: Added SCRIPTALIAS argument (currently private) - Fix: InvertBrush() did not work for all pixel formats - Fix: IsAnim() returned TRUE also for GIF images (reported by Simone Monsignori) - Fix [Win32]: "SizeWindow" event was always sent twice - Fix [OS4]: Added another workaround for OS4 bug that reported "Out of memory!" when running the Snowflakes example - Fix: Table element functions and methods without arguments could not be called without specifying parentheses - Fix: Memory was freed twice in case of an error in TextOut() which led to a system crash on OS3 (reported by Tom Crecelius) - Fix: Some transition effects confused #SLOWSPEED with #FASTSPEED leading to #SLOWSPEED appear very fast and #FASTSPEED appear very slow - Fix: When compiling an applet into an executable, embedded fonts in the applet weren't handled correctly - Fix [Win32]: DDE applications (e.g. Microsoft Word) didn't work very well with Run() and Execute() (reported by Torgeir Vee) - Fix: Fixed illegal memory access when writing IFF ILBM pictures; could lead to crashes when saving a brush to clipboard (reported by Helmut Haake) - Fix [OS4]: Added workaround for a severe bug in OS4's BltMaskBitMapRastPort() which causes a complete system crash (reported by Simone Monsignori) - Fix [Amiga]: Fixed a bug in the clipboard handler (reported by Helmut Haake, Michael Jurisch) - Fix: Preloading color fonts did not work when Hollywood was in WPA mode - Fix: "Vertices" table in SetLayerStyle() did not work correctly when using a polygon that was not normalized together with the "X/Y" positioning tags - Fix: SetLayerAnchor() and "AnchorX/Y" in SetLayerStyle() didn't work correctly (reported by Carsten Siegner) - Fix: SystemRequest(), FileRequest() and PathRequest() did not reset the key states which could lead to stuck keys and mouse buttons (reported by Alfkil Wennermark) - Change: SetWBIcon() falls back to default icon now if the specified icon does not exist (suggested by Simone Monsignori) - Fix: IsPicture() slowdown with certain JPEGs (reported by Simone Monsignori) - Fix: Some transition effects did not work when layers were used together with auto scaling - Fix [Win32]: Potential deadlock when using many different timers due to a bug in Windows XP and below - Fix: Crash when a window refresh occurred during SelectMask() or SelectAlphaChannel() was active, and a mask/alpha channel did not exist yet Vielleicht ist da etwas darunter, welches Dir den Entscheid für einen Kauf abnimmt. ![]() Griessli Tipsi |
Autor: | Murmel [ 05 Apr 2010, 09:57 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Hi Tipsi. Danke für die Info. Mich wundert das nur, dachte der Andreas wollte die Win und die Amiga Version auf dem selben stand halten ? |
Autor: | Tipsi [ 05 Apr 2010, 18:23 ] | |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows | |
Och, ich denke, dass er die Fehler und Wünsche, welche ihm die User melden, gleich einbaut. Da die WinVersion nicht zeitgleich wie die anderen veröffentlicht wurden, ist sie halt ein wenig "neuer". Bei der nächsten Version werden sicher alle Betribssysteme wieder gleichauf sein. Griessli Tipsi |
Autor: | Murmel [ 06 Apr 2010, 18:42 ] |
Betreff des Beitrags: | Re: HW4.5 unter Windows |
Hi Tipsi Na dann hoffen wir es mal ![]() Grüsse, |
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